LEARNING CENTER
In Learning Centre, the children take part in arts & crafts, social studies, arithmetic, science and cooking lessons. Each class has a monthly theme, and the learning center activities relate directly to these themes. Learning center can also extend to going on field-trips and outings. Learning Centre is not for the purpose of“study”but an extension of having “fun”. The objective of this programme is for children to learn through immersion and to experience the joy and satisfaction when a task is completed. Each lesson is designed with enjoyable
hands-on learning in mind.
YIKのラーニングセンターでは、子どもたちの成長と発達にあわせ、アート、社会、数学、科学、クッキング等を、全て英語圏の幼稚園のカリキュラムを使います。子どもたちにとっては、「楽しい遊び」の延長線にある学習体験の場です。先生が教えてくれる「新しいもの」に対する純粋な好奇心を養い、先生から与えられる小さなチャレンジに、子どもたちが自主的に取り組んでいき、それをやり遂げたときの喜びと自信を得るのが、最初の目標です。また、各クラスそれぞれ毎月のテーマがあり、そのテーマに沿って、本の中だけの知識にとどまらず、教室を飛び出し、さまざまな角度から、実際に見て、触れて、感じることを大切に、子どもたちの興味と発達に合わせ、知識を深めていきます。ラーニングセンターのどのカリキュラムも、子どもの集中力に合わせた、楽しく無理のない内容、時間配分となっています。知識と共に、子どもたちの英語の語彙力も高まります。
写真
写真
写真
写真
“Stations”provides a unique learning experience for students as they rotate between several different themed learning stations. A combination of reading, writing, science, social studies, math, rhythm and coordination, calligraphy, guitar, and independent learning provides teachers with the time to work with students one-on-one or in small groups. Thus, teachers are able to meet the needs of all individual students. Each station is led by a different teacher exposing the children to a variety of different teaching styles, accents and cultures, thereby maximizing their learning experience.
 
  Timothy Tiger クラス(年長)カリキュラム
少人数のグループに分かれて、
いろいろなステーションを回るカリキュラムです。
毎月のテーマに合うステーションには、一人ずつ先生が待っています。
「読んだり」「書いたり」「おもしろサイエンス」「おもしろ社会」
「おもしろ数学」「身体を動かしてリズム遊び」「書道」「ギター」等、
小さいグループで回りますから、一人ひとりに目が届いています。
先生が違えば、指導法も違ったり、国の文化が感じられたり・・・
好奇心と感動を刺激するStationsです。
写真
 
このページのtopへ。 ウィンドウを閉じます。